
مازن بقولك اي انا متأكد انه في حد بينقل كل اسرار الشغل ويبعتها ل اسلام صدقني لو عرفته مش هرحمه. عايزك تدور في الشركه لحد ماتعرفلي مين وحط مروه تحت عينك لانه انا متاكد انها ورا كل اللي بيحصل دا.
يزيد تمام.

عازف بنيران قلبي (الجزء الأول)

أحببتها أثناء انتقامي (الجزء السابع والعشرون) للكاتبة عليا حمدي

أحببتها أثناء انتقامي (الجزء التاسع) للكاتبة عليا حمدي
مازن مسك مروه بقا انتي تطلعي ورا كل اللي بيحصل دا اطلعي برا ومشوفش وشك تاني.
مروه طلعت علي شركة الحديدي الحقني يا اسلام باشا مازن عرف وطردني برا الشركه وانا هنا زي ماوعدتني.
ورد اسلام هنا كان مفاجأة بالنسبه لمروه.
اسلام انتي ملكيش لازمه عندي تاني. اظن الفلوس اللي اخدتيها كفايا عليكي مقابل خدماتك. اطلعي برا بدل ما اطلبلك الامان.
مازن معقوله انسى ندى ومكلمهاش اسال عليها الفترا دي. مسك موبايله. الوو ازيك ياندى عامله اي.
ندى الحمدلله بخير.
مازن حقك عليا مقصر جدا معاكي بس ضغط الشغل الفترا اللي فاتت كان صعب جدا. المهم انتي محتاجه حاجه.
ندى ربنا يعينك ويوفقك. لا ابدا والله كل حاجه موجوده عندي.
مازن علي العموم انا عملك مفاجأة هتحبيها اوي.
ندى بجد هي ايه.
مازن خبط الباب وندى فتحت وهنا كانت المفاجأة….
ندى خالتو زينب مش معقوله. جريت وحضنتها كتير. وحشتيني اوي ياخالتو وعيطت ندى. كتير.
زينب سامحيني يابنتي انتي عارفه انه غصب عني لكن انا مش هسيبك تاني ابدا انا اشتغلت وبدور علي بيت وهاخدك ونعيش مع بعض.
ندى فرحت وحضنتها اكتر. بجد ياخالتو هروح معاكي انا مبسوطه اووي انا عارفه انه كان غصب عنك ومش بإيدك كل اللي حصل.
وهنا سكت مازن وتعصب بس حاول يتمالك اعصابه.
زينب اصبري بس يابنتي شويه كمان بحد ملاقي مكان مناسب.
دخلت زينب وندى وجلسو في الرسبشن ومازن قفل الباب وقعد معاهم.
ندى هو انت قدرت تزصلها ازاي..؟!
مازن في يوم كنت بذور والدتي ووالدي في المقابر وببص لقيتها علي قبر مامتك واقفه وبتعيط وبتقولها سامحيني مقدرتش احافظ علي ندى. روحت عندها وسالتها هو انتي تعرفي ندى قالتلي اه انا خالتها سألتها تاني ندى اللي قبر مامتها دا وشاورتلها قالت دي بنت اختي. اتخنقت معاها انها ازاي تسيب بنت اختها تتبهدل وتنام في الشوارع وعلي الرصيف وهي عايشه وحكتلي انها كان غصب عنها. وكنت هجيبها واجي عندك علي طول ولكن كلموني في الشغل واخدت رقمي وقولتلها تكلمني وهخليها تشوفك وطلعت علي الشركه وقتها ولحد ماهي كلمتني واهو زي ما انتي شايفه.
زينب بصي يابنتي خلي بالك من نفسك انا هجيلك اسال عليكي وخلال شهر هكون ظبط اموري بإذن الله ونعيش سوا. انا هقوم امشي دلوقتي وهرجعلك تاني.
ندى ياخالتو متسبنيش دا انا مصدقت لقيتك.
زينب هرجعلك تاني يابنتي. ممدوح لو رجع البيت ومكنتش هناك هيضربني ويبهدلني وانتي عارفه. انا بخرج من وراه.
ندى هو بابا مش بيسال عليا ياخالتو خالص.
زينب يابنتي انسيه احنا ملناش غير بعض. ركزي علي حلمك عايزه اشوفك تبقي دكتوره زي القمر.
مازن نزل ووصل زينب وهو في الطريق.
زينب انا والله مش عارفه اقولك اي يابني بعد كل اللي بتعمله دا معانا. انا كلها شهر بالكتير وهكون دبرت اموري وهاخدها معايا. انا عارفه انه الامانه عندك هتحافظ عليها.
مازن متقوليش حاجه. والامانه هتفضل زي ما هي وهحافظ عليها اطمني.
خلال شهر الامتحان ندى ذاكرة كتير واجتهدت محبتش تفكر في اي حاجه تشغل تفكرها.
ندى بجد شكرا ليك مش عارفه اقولك اي انت بتعمل معايا اللي المفروض علي بابا يقف جنبي ويعمله شكرا ليك بجد.
مازن متشكرنيش ولو فعلا عايزه تعملي حاجه تشكريني عليها فهي انك تذاكري وتنجحي وتبقي احسن دكتوره في الدنيا وقتها هكون مبسوط اووي.
ندى اوعدك انه هعمل كل حاجه بإيدي.
حان الان وقت الامتحانات..
كل يوم كان ينزل مازن ويسيب شغله ويوصل ندى للامتحانات ويرجع من تاني لحد اخر يوم .
ندى انا مبسوطه اوي انه خلصت وقربت اوصل لحلمي بس خايفه من النتيجه اوي.
مازن متقلقيش. وبالمناسبه الحلوه دي ليكي عندي فسحه محصلتش حلوه جدا.
ندى هتوديني فين..؟!
مازن مفاجاة. يلا اطلعي البسي بسرعه. انا هغير هدومي واخد شاور تكوني لبستي هعدي عليكي. مشي مازن وطلعت ندى تلبس. اخد الشاور ولبس ملابس تبين عضلاته وظبط شعره وطلع وهو بيقفل الباب تفاجأ ب يزيد.
يزيد اي دا كلو ياعم هو انت رايح فين
مازن خارج فسحه.
يزيد دا انا محظوظ بشكل. مخنوق والله يلا بقا نفك شويه. طلع العربيه.
مازن انت رايح فين يابني انزل بلا تفك. دا انت ملحقتش تكمل اسبوع نازل من فرنسا.
يزيد انت محسسني اني ليه كنت بتفسح ياعم دا هنا شغل وهناك شغل. هو انت بترحم.
مازن يعني عايز تفهمني انك مروحتش كدا ولا كدا هناك.
يزيد هو انا كنت ملاحق دا انت معين واحد هناك رخم رخامة السنين كل ما احب اغير وافك عن نفسي شويه يقولي الحق ياباشا في مصيبه في الشغل اطلع من وحده ادخل في واحده لحد مافرهدت.
مازن تصدق صعبت عليا اوي. وضحك يلا بقا يلا انزل. انا خارج مع ندى.
يزيد والنبي اروح معاك دا انا حتي يتيم ومقطوع من شجره وضحك.
مازن يتيم اي دا انت شحط قدامي اهو.
يزيد وهتروح فين بقا..؟!
مازن هنروح الملاهي.
يزيد طيب انا راضي ذمتك لو حد شاف مازن باشا صاحب الشركات بيلعب في الملاهي هبتك هتتطير ووتمرجح معاك. ضحك بصوت عالي.
مازن انت فاكر صاحبك حاجه زي دي تعدي عليه دا انا حاجز الملاهي كلها. سلام بقا.
واول ما شافت ندى الملاهي…..