
اسد بس انتي لسه مشربتيش حاجه لحظه وحده.
مي لا مفيش داعي، فرصه تانيه.

المحامي العبقري (الجزء الثالث)

المحامي العبقري (الجزء الخامس)

احببتها اثناء انتقامى (الجزء 42)
اسد طيب ممكني تسمحيلي اوصلك لباب الشركه.
مي لا شكرا مفيش لازوم لكل دا.
رنا قولي عملت اي ..!؟
لؤي هما الاتنين مع بعض جوا.
رنا تفتكر كدا هيقدر يقنعها صاحبك تمضي العقد.
لؤي اسد في لعبة الستات استاذ دا اكيد هتمضي، يابنتي انا اصلا بتعلم منه.
رنا مممم وانت بقا سيادتك اتعلمت منه اي؟!
لؤي اي يانونا هو انتي ناويه تنكدي عليا، ابوس ايدك بلاش النهرده ضغط شغل وعلب اخري، انا ياحبيبتي مفيش غيرك يملى حياتي.
اسد اي هو انتو مش بتشبعو رغي.
لؤي طمني عملت اي..؟!
اسد ساكت وسرحان…
لؤي يابني رد عليا روحت فين.؟!
اسد دي مستحيل تكون انسانه زينا دي ملاك علي الارض.
لؤي هو انت تعرفها اصلا، من اول مقابله وقعت ومحدش سما عليك.
اسد وقعت يابني دي عيونها تسحر وطريقة كلامها.
لؤي مممممم طيب واللي متجوزها دي.
اسد دي هتشوف ايام مايعلم بيها الا ربنا صبرك بس عليا دا انا هوريها النجوم في عز الضهر.
لؤي يابني حرام عليك.
اسد بقولك اي فكك منها، ابعت رقمي ليها، ووصلها انه منتظر الرد بتاعها.
لؤي ما هي هتبلغني بقرارها واكيد انت هتعرفو.
اسد طيب انت مش قولت قبل كدا انا صحبت رنا خطيبتك.؟!
لؤي اه قولت.
اسد خلاص ظبط معاها وخلينا نتقابل كلنا كأنها صدفه.
لؤي دا انت قديم اوي، من امته وانت بتفكر كدا.
اسد فكره وحشه صح؟! طيب هشوفها ازاي تاني.
في الجانب الاخر….
مي وصلت البيت.
دوره ازيك يابنتي اخويا، يومك كان ماشب ازاي.
مي كويس الحمدلله.
دوره انا عارفه يابنتي انه اسد صعب في التعامل، بس انا مرضاش ليكي الاهانه والزل، هو فاكرك اي.؟!
مي عندك حق بس دا قسمتي الحمدلله.
دوره فكري يابنتي كويس انتي مش مجبره تكملي معاه، وانا في ضهرك ومش هسيبك ابدا.
مي بإذن الله خير، عن اذنك انا هطلع فوق.
دوره بخبث اتفضلي يانور عيني.
سهر ها ياماما عملتي اي.
دوره العب بدء يحلو يابنتي، وضحكت.
سهر احسن كدا اهو دلوقتي تطلع وتشوف المفاجأة بتاعتها فوق.
مي بصت في الاوضه، الحمدلله اسد لسه مرجعش، فتحت الشنطه تطلع بجامه، اي دا !؟؟؟
المفاجأة….
انها كل حاجتها اللي في الشنطه متبدله بلبس متبهدل عمرها ما لبستو قبل كدا، اضطرت تغير بسرعه قبل رجوع اسد البيت ولبست النقاب.
مي عمتي انا بفتح شنطتي فوق ملقتش حاجتي راحت فين؟!
دوره بخبث وانا اعرف من فين يابنتي، مش انتو عندكم بتلبسو كدا.
مي لا انا عمري كلو مالبس….
اسد دخل باب البيت.
دوره دا انتي بنت غريبه.
اسد بص بقرف اي المنظر المقرف دا، اجري جهزيلي الغدا بسرعه.
مي حاولت خفض صوتها علشان ميعرفهاش.
دوره لبنتها اي البنت دي ياساتر.
سهر معلش احنا وراها لحد ماتطفش من هنا.
مي دخلت المطبخ، ممكن يا ام ابرهيم تقوليلي اسد بيحب اكل اي.
ام ابراهيم هو انتي شغاله هنا جديده يابنتي، ولبسك متبهدل كدا ليه هنا في نظام.
مي بدموع وحزن، لا مش شغاله ولو سمحتي عرفيني اسد بيحب اي.
ام ابراهيم هو انتي ازاي تسمحي لنفسك تقولي اسد من غير بيه، وبعدين انتي مين؟!
مي انا مي مراته.
ام ابراهيم بصدمه اي دا يابنتي اي اللي عمل فيكي كدا.
مي قوليلي بس بسرعه بالله عليكي من غير كلام كتير.
ام ابراهيم ارتاحي انتي بس يابنتي وانا حلا هجهز الاكل.
مي لا انا بنفسي هحضرو بعد اذنك.
ام ابراهيم من عنيا يابنت الغالين، وقالتلها وبدءت تحضير معاها.
مي طلبت من الخدم حمل الاكل للاوضه فوق، ووضعه قدام اسد.
اسد بغضب وبيحاول يتمالك نفسه، البنت ام عيون سحرته مبعتتش اي رسايل، ولا كلمته رغم انه لؤي بعتلها رقمو.
مي اتفضل الاكل.
اسد بغضب لمه نشوفك عامله اكل اي؟!.
مي جلست علي السرير، بحزن ومسكت الموبايل، اي دا والله جت في وقتها المظبوط انا هعرف اظبطك واخليك تلف كدا حاولين نفسك.
ملحوظه: لؤي بعتلها رقم اسد وطلب منها تتواصل معاه.
مي مسكت موبايلها وغيرت صورة بروفايلها لأحلي صوره عندها وبعتت، مساء الخير انا الكاتبخ المجهوله.
اسد اتنفض من مكانه، بلهفه مساء الفل والياسمين لأحلى عيون.
مي انا بكلم حضرتك بعد تفكير في عرض حضرتك واستاذ لؤي، للاسف عندي ظروف ومش هقدر.
اسد قلبو اتنفض من مكانو وفجأه بان الحزن عليه، ليه ممكن اعرف السبب.
مي غصب عني الظروف اللي حصلت هي اللي عكت الدنيا.
اسد لو مش هيدايقك ممكن تعتبريني صديق وتحكيلي يمكن اقدر اساعدك.
مي دي حاجه تسعدني جدا يا استاذ اسد.
اسد ممكن بلاش استاذ، لو اسد من غير استاذ هكون اسعد.
مي بس دا ماينفعش ازاي؟!!
اسد لا ينفع وياريت تقوليلي من هنا ورايح اسد بس تمام.
مي تمام.
اسد ها احكيلي بقا مالك مش موافقه تمضي ليه.
مي بسبب انه اهلي فرضو عليا اتجوزت انسان معرفش عنه اي حاجه، وانا اصلا طالبه بدرس في الجامعه الامريكيه.
اسد وانتي ازاي تقبلي بجوازه زي دي.