قسوة الاب الجزء الثالث

قسوة الاب الجزء الثالث

ندى جمعت النهرده ٤٠ ممكن تخدها وهنزل دلوقتي واحاول اجمعلك الباقي.

الراجل مسك المناديل ورماها علي الارض. امشي ومشوفش وشك هنا تاني.

قد يعجبك ايضا

ندى بالله عليك انا مليش مكان سيبني وهجمعلك الفلوس.

الراجل مردش عليها وقفل الباب. وسابها ومشي.

ندى لله الامر من قبل ومن بعد انا هنزل دلوقتي اشتغل ولحد بليل بقا ربنا يحلها من عنده.

مازن الموبايل بيرن. الوو.

يزيد بعصبيه شديده. انت فين يابني مزهقتش من كتر التدوير عليها بقالك دلوقتي اكتر من شهر ومش لاقيها. بتدور علي وحده وسط ملايين من الناس ازاي. انا تعبت الحمل كلو عليا في الشغل وحضرتك مش بتيجي الشركه خالص مزهقتش وتعبت..؟!

مازن ولسه هفضل ادور لحد ملاقيها. قفل السكه وبعدها حصلت المفاجأة

وقف في اشاره ولسه بيبص قدامه شاف ندى بنفس البس اللي شافها بيه اول مره فضل ينده بصوت عالي ياندى ياندى.

ندى تعبت من كتر الشغل وانها بقالها فترا مش بتاكل علشان تجمع الفلوس للراجل بتاع الاوضه. وفجأه سمعت صوت حد بينده عليها بتبص اي دا. مازن اول ماشفته جريت.

مازن نزل بسرعه يجري وراها ياندى اقفي. لحد ما قدر يوقفها ويوصلها.

ندى انت عايز مني اي.؟!

مازن بتجري مني ليه دا انا بقالي اكتر من شهر من وقت مامشيتي وبدور عليكي هو انا زعلتك في حاجه شوفتي حاجه مني دايقتك. يلا امشي معايا.

ندى وانت بدور عليا ليه. انا مش همشي معاك في حته. معنديش حاجه تخدها في مقابل خدماتك دي كلها.

مازن انا مش عايز منك حاجه.

ندى ببكاء شديد. مكنتش اتمنا انه يشوفني بالمنظر دا. انا كبيره واقدر اعتمد علي نفسي ومش محتاجه مساعده من حد.

مازن اه ماهو واضح بصراحه قدامي. بقولك يلا ياندى.

ندى طلعت معاه مفيش اي فرصه قدامها. ياتروح معاه. ياتترمي في الشوارع.

طلعت ندى العربيه واول ما وصلو البيت.

مازن عايز اتكلم معاكي ممكن.

ندى اتفضل.

مازن انا عارف انك شايفه قعدتنا في نفس البيت انا وانتي غلط فأنا عندي شقه صغيره هتروحي تقعدي هناك فيها وهساعدك علشان تكملي تعليمك وتدخلي الكليه اللي بتتمنيها.

ندى من كتر عياطها صوته رايح ممكن اعرف مقابل دا اي.

مازن بدون اي مقابل.انا عارف انه جواكي مية سؤال. هجوبك علي كل حاجه. زمان لمه ماتو اهلي امي وابويا عمي سرق ورثي انا واختي اترمينا في الشارع مكنش معايا حاجه ولا حد سعدني لحد ما وقف جنبي راجل ماسبنيش لحد مابقيت الراجل اللي انتي شيفاه قدامك مازن صاحب شركه وليا كلمتي في السوق. الراجل دا بعد ماسعدني ووقفني علي رجلي مات. من قبل حتي ما ارد جزء من دينه عليا. لكنه وصاني وطلب مني انه اقف جنب اي شخص محتاج مساعدتي. انا بسعدك لانه برد دين الشخص دا مش عطف عليكي ولا شفقه فهمتي دلوقتي انا بساعدك ليه.

ندى اقتنعت من كلامه ووافقت.

مازن يلا بقي ادخلي نامي وانا من بكرا هبعت حد ينضفها لانه الوقت اتأخر دلوقتي. تصبحي علي خير.

ندى بجد شكرا علي كل تعبك دا معايا. وانت من اهل الخير. دخلت الاوضه وقفلت الباب بالمفتاح وفتحت الدولاب لقيت البس اللي اشتراه مازن لسه موجود اخده دوش. ونامت نوم عميق من التعب.

مازن اه لو تعرفي هو ساعدني ازاي مش هتبصي في وشي من تاني. كل ما ينام يلاقي زكريات الماضي. اطلعي بقا من دماغي. مسك موبايله بيحاول يهرب من تفكيره. الوو

يزيد اي دا معقوله مازن باشا بنفسه بيرن عليا. دا انا كنت خلاص قربت انسى صوتك. وضحك.

مازن عندي خبر حلو اوي انا لقيت ندى.

يزيد اخيرا يابني يلاا بقا علي الله تهبط وتفوق لشغلك من تاني وحياتك.

مازن انا كنت عايز منك خدمه.

يزيد ها اي انا عارف مكلمتك في الوقت دا اكيد وراها حاجه. مش قولتلك انه دا الحب بعينه يابني وقعت.

مازن ابدا انا بس مش حابب انها يكون مصيرها زينا.

يزيد يابني اسكت فكرتني بالماضي ليه بتقلب علينا اوجعنا. بس بقولك اي انا هموت واشوفها البنت اللي قدرت تخلي مازن بجلالته وقدره يدور عليها في الشوارع. هجيلك الصبح!

مازن تيجي فين يابني دا هي خايفه مني. اعرفك عليها ازاي بس.

يزيد نفسي اعرف هي وافقت تعيش معاك ازاي قناعتها بكدا ..؟!

مازن تصدق فكرتني ابعتلي واحده تروح تنضف الشقه.

يزيد حاضر سلام.

مازن سلام

في الجانب الاخر زينب واقفه عند قبر اختها……………..

admin
admin