قلت: أيوة “أنا بحبه”. فضلت ساكتة شوية، وبعدين سألتني: “هو يعرف اللي إنتي بتقوليه ده؟”. قد يعجبك ايضا روايات نعيمي وجحيمها (الجزء الخامس) للكاتبة أمل نصر بصت بعينيها جامد وهي مرتبكة أول ما دخل الأسانسير، ومن كتر ما حاولت تبعد عنه كانت هتلزق في المراية بتاعت… روايات عيناي لا ترى الضوء (الجزء الرابع) _للكاتبة هدير […]
استنيت شوية وبرضه مش راضية تسكت! لقيت نفسى خارج من الاوضة متعصب ورايح على اوضة ماما، لقيت الصوت جاى من اوضة اخواتى، وساعتها افتكرت انى نيمتها بإيدى فى اوضة اخواتى الصغيرين امبارح. قد يعجبك ايضا روايات المره دي هو مالك كل الاراضي الزراعيه وهم شغالين عنده ….. الدنيا دواره حكايتنا بتتكلم عن اتنين اخوات كان […]
في منطقة شعبية في القاهرة، كان الناس عايشين حياتهم اليومية بشكل طبيعي، لحد ما بدأت تحصل حوادث خطف أطفال غريبة، الناس كانوا مرعوبين، وكل أم وأب في الحي خايفين على أولادهم. في يوم من الأيام، كانت أم محمد، ست بيت، قاعدة على باب البيت مع جارتها أم أحمد، بدأت أم محمد تقول: “سمعتي يا أم […]
رحيم طلع البيت وأول ما دخل لقى أبوه واقف قدام الباب وهو متعصب جدًا. رحيم بهدوء: إنت قمت ليه يا بابا إيه إللي صحاك؟ قد يعجبك ايضا روايات مي الجزء الثالث والاخير انتي وحده جايه من تحت البقر والجاموس اوعي تنسي نفسك و تتعدى حدودك انتي حتة فلاحه لا راحت ولا جت… روايات ليلة العمر […]
رحيم طلع البيت وأول ما دخل لقى أبوه واقف قدام الباب وهو متعصب جدًا. رحيم بهدوء: إنت قمت ليه يا بابا إيه إللي صحاك؟ قد يعجبك ايضا روايات ليلة العمر الذهبية ( الجزء 6) دخلت أوضتي بسرعة ولبست عباية سوداء وطرحة سوداء لأني خلاص بقيت محجبة وخرجت من البيت من غير ما حد ياخد… روايات […]
قعدت على الكرسي بتاعها وفضلت تعيط جامد وهي بتحاول تحضرله الملفات بسرعة. في مكان تاني وبالتحديد في الحارة اللي بتسكن فيها نسمة علقوا الزينة وكان فيه مكبرات صوتية وخشب عشان في واحدة من الحارة بتتجوز. قد يعجبك ايضا روايات احببتها اثناء انتقامي (الجزء33) وقفت يارا وصوتت: ما كفايه لعب باعصابي بقى ممكن حد يفهمني ايه […]
في منطقة شعبية في القاهرة، كان الناس عايشين حياتهم اليومية بشكل طبيعي، لحد ما بدأت تحصل حوادث خطف أطفال غريبة، الناس كانوا مرعوبين، وكل أم وأب في الحي خايفين على أولادهم. في يوم من الأيام، كانت أم محمد، ست بيت، قاعدة على باب البيت مع جارتها أم أحمد، بدأت أم محمد تقول: “سمعتي يا أم […]
حسن قرر إنه مش هيسيب حقه، وإنه هيكمل محاربة الظلم بكل الطرق الممكنة، وبفضل دعم أهل الحي، بدأت الأمور تتحسن، بقى الحي مكان آمن وهادئ، وحسن بدأ يرجع لحياته الطبيعية. في يوم، حسن كان قاعد مع أم أحمد في بيتها، وقال لها: “أنا متشكر ليكي ولأهل الحي على وقفتكم معايا. بفضلكم قدرت أواجه طارق وأحقق […]
في المساء، جمع الحاج محمود أهل الحي في القهوة وبدأ يتكلم: الحاج محمود: “يا جماعة، فيه حد مننا حاول يوقع سعيد في مشكلة، وقال عنه كلام مش حقيقي، اللي يعمل كده مش مننا، لازم نبقى دايماً واقفين جنب بعض.” قد يعجبك ايضا قصص قصيرة هذه الايات غيرت حياته، ومن هنا تهاوت كل أفكار الالحاد بداخل […]
عبد الله حكى لعم حسني عن العدس اللي اشتراه من علي والغش اللي شافه، عم حسني اتضايق جدًا. عم حسني: “يا علي، أنا قلتلك قبل كده إن الأمانة في التجارة هي اللي بتخلي الناس ترجعلك، الغش عمره ما هيبني سمعة طيبة.” قد يعجبك ايضا قصص قصيرة صداقة لا تُقهر: الرابطة غير العادية بين الإنسان والنمر […]
بيبقوا مستغربين طبعا هو ازاي الغراب دا دخل الدولاب وهو مقفول فالوقت دا بيرن جرس الباب. رضوي: اي بقي مين بيرن الجرس بقي. قد يعجبك ايضا قصص رعب قمت بالضغط على رقبتها، وأجبرتها على إنزال رأسها في الماء وكنت أشعر بسلام نفسي كلما قلت نبضاتها … وفجأة توقف قلبها في أحد الايام تمكنت من أن […]
الحاجه هدي: انتي مين واي اللي جايبك هنا. فا بتختفي فجأه وبتظهر وراهاا بشكل غريب فا بيغمي علي الحاجه هدي وبيفوقوها تاني يوم شهد ونور وهم نازلين المدرسه. قد يعجبك ايضا قصص رعب قمت بالضغط على رقبتها، وأجبرتها على إنزال رأسها في الماء وكنت أشعر بسلام نفسي كلما قلت نبضاتها … وفجأة توقف قلبها في […]
حسن الكومي: شوف انت عايز كام وننزل انا و انت نجيب جثتهاا من تحت دلوقتي واللي هتطلبه انا مش هجادلك فيه. عم سيد: طب انت حضرتك عايز الجثه ليه يا باشا قد يعجبك ايضا قصص رعب بالتدريج دخل غرفة اخواته وخلص عليهم كلهم…… المذبحة الكل بيحكي عن اللي اتعرضولوا عائلة لويز في بيتهم، اكتشفوا إن […]
ظهرت نظرية لناس كانت فرضيتها إن في حيوانات الفيزون موجودة تحت الجسر، وده اللي بيخلي الكلاب تنط عشان تصطاد الحيوانات دي ويبان لينا من بعيد إنه انتحار لكن حقيقة الأمر إنه صيد للطعام. لكن في ناس تانيه ردت وقالت إن النظرية دي غلط، ومفيش نوع من الحيوانات دي ابدا موجود تحت الجسر لأنهم دورا فعلا […]