
زين يلا انزلي وصلنا.
اسيل من خوفها مكنتش واخده بالها للمكان اول ما رفعت راسها و بصت حواليها اندهشت من جمال المكان.

مي الجزء الثالث والاخير

عازف بنيران قلبي (الجزء الأول)

قسوة الاب الجزء الثالث
زين لاحظ انه البيت عجب اسيل. اي رايك في البيت حلو.؟!
اسيل بفرح واحساس بالخوف دا حلو جداا.
زين فتح الباب ودخل اتفضلي يا اسيل ادخلي.
اسيل بتبص حواليها بدهشه. ودخلت.
زين داده حسنه. طلعي شنط الهانم فوق في الاوضه ووضبيها وخليهم يحضرو العشا.
داده حسنه حاضر يا سعت البيه.
زين اطلعي فوق داده هتوصلك للاوضه خودي شاور وانزلي علشان العشا.
اسيل حاضر. طلعت بعد ما اخدت الشاور صلت وفضلت تتكلم مع ربنا وتفضفض شويه ولسه هتمسك المصحف تقرا قران.
داده حسنه ياهانم البيه مستنيكي تحت علي العشا.
اسيل تمام اتفضلي انتي وانا نازله بعدك علي طول.
اسيل نزلت وقعدت علي السفره بالإسدال بتاع الصلاه والحجاب.
زين شافها فهم انها كانت بتصلي لانه اسيل مش محجبه. اتفضلي.
اسيل بعد خمس دقايق. الحمدلله.
زين هو اي اللي الحمدلله هو انتي لحقتي تشبعي كملي اكلك.
اسيل خلصت اكل الحمدلله.
زين بقولك اي مش بحب اكرر كلامي مرتين كملي اكلك.
اسيل بخوف حاضر. وبعد ما خلصت طلعت علشان تنام.
زين دخل الاوضه.
اسيل بخضه. انت بتعمل اي هنا اطلع برا.
زين هو اي اصلو دا انتي هبله يابنتي انا جوزك ودي اوضتي زي زيك بالظبط.
اسيل لا مستحيل احنا اتفقنا كان واضح علي الورق وبس.
زين يابنتي هو انا جيت جنبك. وبعدين حاول يستفزها وهمس ل اسيل اي دا معلش نسيت اقولك انه اتفقنا دا انا لغيته خالص.
اسيل جريت بسرعه من قدامه يانهار ابيض افتكرت انها لابسه بجامه. جريت عي الحمام بالإسدال.
زين ضحك عليها. ونام علي السرير.
اسيل طلعت من الحمام لقيت زين نايم علي السرير.
زين كان مغمض عينه واول ماطلعت فتحها.
اسيل هو انت نمت هنا. مش هينفع ممكن تنام علي الكنبه.
زين عدي ليلتك يا اسيل ونامي.
اسيل من التعب راحت في النوم.
وفي الصباح…
زين اسيل يلا ياحبيبتي اهلك تحت كفايا نوم.
اسيل ياماما سيبيني انام كمان شويه.
زين ضحك هي حصلت كمان انه ابقا ماما.
اسيل فجأه قامت في اي ها في اي هو الواحد ميعرفش ينام في البيت دا.
زين ما ذهول ومبسوط في ذات الوقت بالعبط بتاعها. ضحك.
اسيل بدءت تدرك انه هي مش عند مامتها وانها متجوزه. بصت للارض بكسوف.
زين مش وقته ياختي قومي اجهزي مامتك وياباكي تحت في الصالون.
اسيل حاضر. لبست ونزلت.
منير عامله اي ياحبيبتي.
اسيل بابتسامه بسيطه الحمدلله بخير يابابا.
سهير الحمدلله يابنتي انك بخير وباستها في خدها.
قعدو شويه معاهم ومشيو. واللي حصل بعدها.
زين بقولك اي يا اسيل اجهزي بسرعه وجهزي الشنطه هنسافر كدا يومين نغير جوا.
اسيل فين؟؟!
زين في دهب يلاا اجهزي بسرعه.
اسيل لبست وجهزت كل حاجه بعد ساعتين. ونزلت خلصت.
زين واخيرا يا استاذه. طلعو العربيه ونزلو المطار كان محضر طياره خاصه وكل المضيفات بنات.
اسيل بصتلهم وبصت ل زين. ممممممممم
زين مالك فيكي اي.؟!
اسيل اصلي فب البيت لقيت شنطه كلها هدوم. ودلوقتي الطياره كلها بنات.
زين اه واي يعني.
اسيل عادي.
زين ضحك لانه كان قاصد يشككها فيه ويشوف ردة فعلها معاه.
اسيل طول الوقت وهي بتفكر الشطنه بتاعت مين. واول ماوصلو.
اسيل بص بقا انا مش هسكت اكتر من كدا مش قادره. الشطنه اللي كانت في الاوضه بتاعت مين؟!!
زين وانتي عايزه تعرفي ليه.؟!
اسيل عادي فضول مش اكتر.
زين يستفز اسيل اكتر يعني يهمك تعرفي؟!
اسيل لا ميهمنيش مش عايزه اعرف.
زين تمام اصلي افتكرتك مهتمه كنت هقولك.
اسيل مشيت خطوتين يوووواه. يهمني تمام ارتحت كدا قولي بقا.
زين دي شنطتك كنت جبتها علشانك ارتحتي كدا.
اسيل بخجل هزت راسها. ومشيت.
وصلو الفندق…..
اسيل اي الجمال دا بجد حاجه حلوووه جدا احنا هنقعد هنا.
زين اه تخيلي بقا كل اللي شيفاه دا ملكي.
اسيل بتهزر معقوله. اه صحيح ما انت صاحب الشركه اللي شغاله فيها وبيتك كبير اووي اد شارعنا كلو يبقا مش معقوله ليه.
زين ضحك طيب يلا يالمضه ادخلي.
دخلو واخدو مفتاح الاوضه…
زين انا هسيبك هنا دلوقتي وخارج عندي اجتماع مهم.
اسيل طيب وانا هعمل اي هتسبني لوحدي هنا..؟!
زين اه وفيها اي الفندق كلو ناس يعني مش لوحدك انا مش هتأخر عليكي متقلقيش يعني.
اسيل اروح معاك انا هزهق هنا لوحدي معلش.
زين اخدك معايا اي هو انا رايح العب يعني. دا شغل هخلصو وارجع.
اسيل هو انا مش كنت السكرتاريه بتاعتك اروح بصفتي كدا.
زين ضحك بطلي هبل ياسوسو ويلا بقا عايزه حاجه اجبهالك معايا وانا راجع.
اسيل بحزن لا شكرا.
زين سلام ومشي.
اسيل فضلت شويه وحست بالملل. مسكت موبايلها ورنت علي مي.
مي الوو اخص عليكي يابنتي كل مكلماتي عليكي متكلمنيش حتي ثانيه تردي عليا تطمنيني عليكي هو زين لحق ياخدك مننا.
اسيل ابدا يابنتي صبرك عليا بس. لمه كنتي ترني هو جنبي بخاف ارد عليكي قدامه تقولي كلمه كدا ولا كدا هو يسمعك.
مي بس دا مايمنعش لمه تكوني لوحدك ترني عليا وتطمنيني. وبعدين تسافري ياوطيه من غير ماتقوليلي.
اسيل كل حاجه جت فجأه ملحقتش و……
مي قطعت اسيل في الكلام. المهم بقا زين عامل معاكي اي مبسوطه معاه.
اسيل والله يابنتي مش عارفه. رغم انه بخاف منه بس بكون مبسوط اوي لمه يضحك علي عبطي حبيت اهتمامه بيا.
مي ممممم طيب نقدر نقول بقا القلب دق تلت دقات.
اسيل بس يابنتي بطلي هزارك دا.
مي يابنتي انا مش بهزر انتي شكلك كدا بدءتي تحبي زين.
اسيل سكتت لحظه بتفكر. معقوله اكون حبيته فعلا وابتسامة خفيفه.
مي بقولك اي سكة السلامه. علشان استاذ علي بيرن.
اسيل سلام.
مي الو…
علي ازيك يامي عامله اي.
مي الحمدلله بخير.
علي فاضيه النهرده علي الساعه ٥.
مي اه ليه عندنا شغل ولا اي. هو مش النهرده اجازه.؟!!
علي يابنتي اهدي عايز اشوفك واتكلم معاكي.
مي تمام فين..؟!
علي هستناكي تحت البيت الساعه ٥ زي ماقولتلك تكوني جهزه.
مي حاضر.
وعند حلول الساعه الخامسه مساءا…
مي كانت لابسه احلي حاجه عندها ونزلت شافت علي في العربيه.
علي اول ماشافها بسم الله ماشاء الله اللهم بارك هو في كدا.
مي اتكسفت. وبعدين حاولت تغير الموضوع ها هنروح فين.
علي هنروح مطعم كاريوكي.
اول ماوصلو المطعم….