
رحت قافل التليفزيون بسرعه وجريت عليها بسرعه.
حسن الكومي: مالك يا مي في اييه..

ردت على المكالمه لقيت صوت غريب بيقولها ان مكنش لازم تولع النار … الحريق

وعند دخول أول غرفة وجدت بيدي الكثير من الدماء……. الغرفة المظلمة

الامام الســـــــــــــــــــــــــــــــفاح ….. والزوجة الخائنه … قصة حقيقية
وخدتها فحضني كدة بعد ما فقدت الوعي و فجأه ظهر شرو لايس تاني.
شرو لايس: انت اي اللي انت عملته داا انت واخد عهد علي نفسك انك تبعد عن إلاهك وتكفر بيه.
حسن الكومي: لا انا معملتش كدا
شرو لايس: لا عملت كدا و قلت انك معايا في الجنه او الناار وانت دلوقتي خادم ليا و عبد.
حسن الكومي: لا انا مش عبد لحد انا موحد بالله.
شرو لايس: بعد ايه هههه انت دلوقتي تحت طاعتي وانت حضرتني عشان تحيي حبيبتك وعاشرتنا و دا مش ببلاش.
وفجأه لاقيت مي بتتحرك.
حسن الكومي: يعني اي.
مي: بصوت عميق.. يعني انت دلوقتي عبد لسيدنا شرو لايس.
حسن الكومي: انتي مالك. بتتكلمي كدا ليه انتو مين انا ماليش دعوة بيكم.
شرو لايس: اركعلي يا حسن.
حسن الكومي: لا انا مش بركع لحد انا اشهد ان لا اله الاا الله.
شرو لايس: مش بمزاجك يا حسن.
وفجاه رفع ايده و مي ولعت ولاقيت نفسي في مكاان كله اسود في اسود و شرو لايس حجمه بقي كبير اوي والنار طالعه من كل حته فجسمهه من كتر الغضب.
حسن الكومي: انت مش إلاهي و انا مش خايف منك.
وبدأت اقول قرأن وانا مغمض عينياا بسم الله الرحمن الرحيم الله لا إله إلا هو الحي القيوم لا تأخذه سنة ولا نوم له ما في السماوات وما في الأرض من ذا الذي يشفع عنده إلا بإذنه يعلم ما بين أيديهم وما خلفهم ولا يحيطون بشيء من علمه إلا بما شاء وسع كرسيه السماوات والأرض ولا يؤوده حفظهما وهو العلي العظيم صدق الله العظيم.
رجعت تاني البيت وانا خايف وقلقان وعمال قرأ قرأن ومش موقف خالص.
رحت مشغل التلفزيون علي القرأن ومسكت الفون شغلته علي قرأن سورة البقره اتوضيت بسرعه و نزلت.
ركبت العربيه وخدت بعضي ورحت علي الكهف اللي حضرت فيه الروح وقعدت هناك.
اليوم كله في خلوه مع ربنا قعدت اصلي وكل شويه يظهر جن قدامي بعيد عني بس انا مبديهمش اهتمام انا كل دا عايز ربنا يسامحني و يديني حل علي اللي انا عملته دا.
مش عارف اعمل ايه فضلت اصلي لحد ما حسيت اني هيغلبني النوم دخلت العربيه وشغلت الراديو علي اذاعة القرأن الكريم وقريت المعوذتين ونمت.
وحلمت برؤيه اني لازم احرق الجثه واختم القرءن قراءه في الكهف.
صحيت وعملت كدا بالظبط وانا لسا هحاول اجيب بنزين من العربيه عشان احرق الجثه لاقيت مي طلعتلي
مي: بصوت ناعم.. واهون عليك يا حسن دا انا مصدقت تبقي معاياا و جنبي.
حسن الكومي: لا انتي ميته.
مي: ما انت رجعتني تاني يا حسن.. وحطت ايدها علي صدره بصوايعها بملمس ناعم… وعاشرتني.
و اقولك علي حاجه انت وحشتني اوي تعال يلا نرجع البيت انا عارفن انك بتحبني وانا مش ههون عليك.
حسن الكومي: لا انتي مش مي.. اعوذ بالله من الشيطان الرجيم باسم الله الرحمن الرحيم الله لا إله إلا هو الحي القيوم لا تأخذه سنة ولا نوم له ما في السماوات وما في الأرض من ذا الذي يشفع عنده إلا بإذنه يعلم ما بين أيديهم وما خلفهم ولا يحيطون بشيء من علمه إلا بما شاء وسع كرسيه السماوات والأرض ولا يؤوده حفظهما وهو العلي العظيم.
مي: بصوت عميق لااااا اعععع وراحت مولعه واختفت.
واول ما حطيت الجاز علي الجسه بحاول اجيب حاجه اولع بيهاا مش عارف وانا في نص الصحراا ومعييش ولاعه ولا حتي كبريته.
فجبت طوبتين وحاول اولع من الاحتكاك فجاه لاقيت شرو لايس ظهرلي تاني.
شرو لايس: مش بالسهوله دي يا حسن حتي لو ولعت فيها وعملت اللي انت عايز تعمله فا انا مش هسيبك انت حضرتني وكفرت بربك و امنت بيا انت فاكر ربك هيسامحك ههه انت فاكرها سهله اوي كدا.
حسن الكومي: ابعد عني انا اه غلطت بس الانسان خطاء و لو غلطت مليون مره ورجعت توبت ربنا ان شاء الله هيقبل مني طول ما باب التوبه مفتووح.
شرو لايس: باب التوبه مفتووووح… مفتوووح ايييه انت كفرت بييه وأمنت بيا وعاهدتني انك هتبقي معاياا في النار.
حسن الكومي: غلطت و عرفت ان دا غلط و اكيد ربنا مخليني عايش للحظه دي عشان اكفر عن ذنبي.
شرو لايس: ذنب ايه يابو ذنب انت فاكرها سهله كدا مش هيسامحك وهتضيعني من ايدك دا انا ممكن اعيشك ملك زمانك واغرقك في متع الحياة الدنيا.
حسن الكومي: ابعد عني انت و المتع بتاعتم مش عايزها انا خلاص خدت قراري ومش هغضب ربنا تاني وهتوب.
شرو لايس: مش هيحصل يا حسن اعععع..
ورفع ايده كدا لفوق ورفع حسن في الهواء.
شرو لايس: انت فاكر نفسك اقوي مني.. انت و لا حاجه انت ضعيف انت مخلوق ضعيف.. ضعيف اوي يا حسن
حسن الكومي: انا مش ضعيف انا اقوة منك بكتير.
شرو لايس: طب وريني يا قوي انا ممكن افعصك تحت رجلي دلوقتي وانت ولا هتعرف تعمل اي حاجه
حسن الكومي: بسم الله الرحمن الرحيم. وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّيَاطِينُ عَلَىٰ مُلْكِ سُلَيْمَانَ ۖ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَٰكِنَّ الشَّيَاطِينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ ۚ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّىٰ يَقُولَا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلَا تَكْفُرْ ۖ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ ۚ وَمَا هُم بِضَارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَيَتَعَلَّمُونَ مَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنفَعُهُمْ ۚ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ ۚ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنفُسَهُمْ ۚ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ. صدق الله العظيم
انصرف شرو لايس وحسن كمل وولع في الجثه وبدأ يقرء القرآن و ختم القرأن و اخد كتاب شمس المعارف و فضل مشغل القرأن في العربيه و راح علي شيخ مشهور في قريه في الفيوم اسمه الشيخ احمد المداح الشيخ دا معروف انه بيعالج السحر و المس….
يتبع………….