
الحاجه هدي: انتي مين واي اللي جايبك هنا.
فا بتختفي فجأه وبتظهر وراهاا بشكل غريب فا بيغمي علي الحاجه هدي وبيفوقوها تاني يوم شهد ونور وهم نازلين المدرسه.

ظهر الجن وقال ليها انتي ليا مش لخالد…… الجن العاشق

كأن أحد يشد أخي من جواري، ويطير أخي في الهواء ويصرخ ويستنجد بي………. الجن(قصة واقعية)

أظهر أسنانه المرعبة، ظل يقترب من الفراش إلى أن أمسك قدم أختى الصغيرة ….. يا إلهي كيف تحول إلى حقيقة
شهد: في اي يا تيته مالك واقعه كدا لي.
الحاجه هدي: مافيش حاجه يبنتي وقعت بس من طولي وانا نازله اجيب حاجه من تحت
نور: الف سلامه عليكي يا تيته… طب في اي اجيبهولك انا من تحت.
الحاجه هدي: لا خلاص يبنتي مافيش حاجه روحو انتو عالمدرسه يلاا.
وفي نفس الوقت اللي شهد ونور رايحين فيه المدرسه كان ماشي حسن الكومي والشيخ احمد راجيعين علي البيت.
فا حسن بص علي شهد و نور جامد كدا ووقف فجأه.
حسن الكومي: يا شيخ احمد.
الشيخ احمد: في ايه و وقفت فجاه ليه كدا.
حسن الكومي: هم دوول.
الشيخ احمد: في ايه دول مين ؟.
حسن الكومي: دول اللي انا حلمت بيهم اللي كانو بيطلبو منر اني الحقهم… انت تعرفهم.
الشيخ احمد: ايوا دول تقريبا احفاد الحاج علاء اللت يرحمه اللي علي اول الشارع دا.
حسن الكومي: طيب احنا لازم نرجع نشوف البيت دا حالا اكيد في حاجه غلط.
الشيخ احمد: يا حسن طيب نروح ناخد دش وناكل لقمه ونبقي نرجع بعد الظهر حتي يكونو صحيو مينفعش نروحلهم في وقت زي دا.
حسن الكومي: ماشي علي الله.. و ان شاء الله خير.
رجعنا خدنا دش وكلنا لقمه واول ما الظهر اذن اتوضينا وصلينا ورحنا علي بيت الحاج علاء.
واحنا رايحين كان شهد ونور راجعين من المدرسه بصيت علي عيونهم لاقيتها بتطلع شراره حمرا كدا وكان شكلها مرعب فضلت باصص وسرحت افتكرت شكل مي كان نفس النظاراات بالظبط.
الشيخ احمد: حسن حسن.. مالك وقفت كدا ليه وباصص علي ايه.
حسن الكومي: لا سرحت بس شويه. يلا نخش.
دخلنا البيت انا والشيخ احمد وبعد كدا خبطنا في الاول علي محمد علاء.
الشيخ احمد: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته.
محمد علاء: وعليكم من السلام ورحمة الله وبركاته. اهلا وسهلا يا شيخ احمد نورتنا اتفضل اتفضل.
الشيخ احمد: يزيد فضلك.
محمد علاء: خير يا مولانا اي سبب الزياره السعيده دي دا احنا زارنا النبي… الشااي يا ام نور.
الشيخ احمد: خير ان شاء الله. بس في مشكله بس في حد هنا في البيت ممسوس حسيت ب ريح. مش كويس.
محمد علاء: اعوذ بالله من غضب الله لا طبعا انا ومراتي مبنسبش فرض و الكلام. دا مش. مظبوط يا شيخ احمد.
امنيه: ايواا انا كنت بسمع صوت وانا بصلي واتكرر كذا مره وكل شويه احلم بكوابيس.
الشيخ احمد: طيب معلش هنقرا شويه قرأن بس فالبيت.
وفجاه واحنا بنقرا القران نور قعدت تدبدب علي الارض والشيخ احمد جري عليها وقري عليها قرأن وهديت شويه.
وانا سمعت في حد نازل تحت بسرعه بيجري فا طلعت اشوف في ايه لاقيت الحاجه اللي شوفتها في المنام نازله تحت فا نزلت ورااهاا.
وانا نازل لاقيت شهد قدامي وماسكه اخوها وحاطه السكينه عليه.
شهد: ابعد عننا يا حسن وامشي من هنا احسن ما تأذي حد.
حسن الكومي:طيب سيبي الواد واهدي انتي بتعملي كدا ليه.
لاقيت لون عينيها بيتغير تاني لنفس لون عيون الجن اللي كان متجسد في جسم مي.
رحت جريت عليها بسرعه ومسكت السكينه من ايدها و خليت الواد جري حطيت ايدي علي راسها.
حسن الكومي: اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم الله لا إله إلا هو الحي القيوم لا تأخذه سنة ولا نوم له ما في السماوات وما في الأرض من ذا الذي يشفع عنده إلا بإذنه يعلم ما بين أيديهم وما خلفهم ولا يحيطون بشيء من علمه إلا بما شاء وسع كرسيه السماوات والأرض ولا يؤوده حفظهما وهو العلي العظيم.
صدق الله العظيم.
لاقيتها وقعت علي الارض وفجأه سمعت صوت صويت جاي من تحت نزلت جري اشوف في ايه.